コルム、新CEOと共に未来の扉を開く(4月30日)
ラ・ショー・ド・フォン発のスイスを象徴する時計ブランドのコルムは、セールスディレクターのハソ・メフメドヴィッチが主導し、経験豊富なスイスの投資家グループの支援を受け、MBOいたしました。
ラ・ショー・ド・フォン、2025年4月30日 – 今年70周年を迎えるコルムは、歴史あるスイス時計メーカーとして新たな歴史の幕開けを迎えます。
15年前に時計職人としてラ・ショー・ド・フォンの時計工房でキャリアをスタートさせ、着実にキャリアを重ねてブランドのインターナショナル・セールスディレクターとなったハソ・メフメドヴィッチがMBOを主導しました。現在、メフメドヴィッチは、ラグジュアリー業界と金融業界での経験豊富なスイス人投資家の少人数グループと共に、コルムを率いています。これは、時計業界にしっかりと根付いた、100%スイス人によるガバナンス体制へのコルムの回帰を象徴するものです。
The iconic Swiss watch brand from La Chaux-de-Fonds is now back in Swiss hands following a buyout led by Sales Director Haso Mehmedovic, backed by a group of seasoned Swiss investors.
La Chaux-de-Fonds, April 30, 2025 – As Corum celebrates its 70th anniversary this year, the storied Swiss watchmaker opens a new chapter in its history.
A management buyout has been led by Haso Mehmedovic, who began his career at the Manufacture in La Chaux-de-Fonds as a watchmaker 15 years ago and steadily rose through the ranks to become the brand’s International Sales Director. He now leads the company alongside a small group of experienced Swiss investors from the luxury and finance sectors – marking Corum’s return to 100% Swiss governance, firmly rooted in the industry.
再建に向けた確固たる基盤
この戦略的取引は、2013年からコルムを所有してきた香港上場企業、シティチャンプ・ウォッチ&ジュエリー・グループ・リミテッドとの協力と相互尊重の精神に基づき行われました。
スイスで10年以上にわたって事業を展開してきたシティチャンプ・ウォッチ&ジュエリー・グループ・リミテッドは、エテルナなど他のスイスブランドの運営を継続しながら、円滑な移行を支援することに同意し、新たな指導者がクリーンで強固な基盤の上に再建を支援することで合意しました。
これにより、ハソ・メフメドヴィッチがCEO兼取締役会長に就任し、組織再編が進められることになります。彼の下、結束力と情熱にあふれたチームは、コルムの創造力を再点火し、その唯一無二のアイデンティティを再確立するという長期ビジョンを共有しています。特許、知的財産、アーカイブを含むすべての産業資産および商業資産はコルムの手に残り、明確な戦略的方向性に沿ったものになっています。
The strategic transaction was carried out in a spirit of collaboration and mutual respect with Citychamp Watch & Jewellery Group Limited, the Hong Kong-listed company that had owned Corum since 2013.
After more than a decade of engagement in Switzerland, Citychamp Watch & Jewellery Group Limited — which continues to operate other Swiss brands, including Eterna — has agreed to support a smooth transition and allowing the new leadership to begin building on a clean and solid foundation.
This paves the way for a restructured organization led by Haso Mehmedovic as CEO and Chairman of the Board. At his side, a tight-knit, driven team shares the long-term vision: to reignite Corum’s creative force and reaffirm its singular identity. All industrial and commercial assets — including patents, intellectual property, and archives — will remain in Swiss hands and align with a clear strategic direction.
ブランドのルーツへの回帰
1955年に最初のタイムピースを発表したコルムは、その独創的なスピリットで瞬く間に注目を集め、スイス時計製造の最も大胆な創造力の1つとして名声を得ました。
画期的な直線ムーブメントを搭載したゴールデンブリッジ。大型ルーペを備えたバブル。タイドグラフなどの表示機能を備えたアドミラル。そして、アメリカの自由企業精神のシンボルであり、歴代アメリカ大統領が着用したことでも有名な本物の20ドル ダブルイーグル金貨をケースに使用したコインウォッチ。これらの伝説的な作品は、今、コルムの新たなラインナップの中核を担う地位を取り戻そうとしています。世界中に300弱の時計販売店を擁するコルムの現在の販売ネットワークは、強固で持続可能な基盤の上に強化され、厳選されたパートナーシップを通じて、お客様に最高のアフターサービスを提供します。
When Corum debuted its first timepieces in 1955, it quickly stood out for its inventive spirit – earning a reputation as one of Swiss watchmaking’s most daring creative forces.
The Golden Bridge, with its groundbreaking linear movement. The Bubble, with its oversized 11 mm magnifying crystal. The Admiral, with indications that include the tides, amplitudes, moon phases, and tidal currents. And the Coin Watch, whose dial is crafted from a genuine $20 Double Eagle gold coin – the perfect symbol of American free enterprise — famously worn
by several U.S. Presidents. These legendary creations are now poised to reclaim their place at the heart of Corum’s revitalized lineup.
The brand’s current distribution network, which includes just under 300 watch retailers worldwide, will be reinforced on strong, sustainable foundations, with curated partnerships to ensure sterling after-sales service for its clients.
2026年への明確な指針
2025年は、新経営陣がコルムの主力コレクションの強化と未来への基盤構築に注力する、統合の年となります。ブランドの核となるアイデンティティと、高く評価されている伝統を改めて重視し、2026年半ばには世界的な全面的リニューアルを予定しています。ル・ロックルのCIFOM(職業訓練学校)でCFC(スイス連邦能力取得証明書)を取得後、2011年から時計職人としてコルムに入社し、わずか32歳のハソ・メフメドヴィッチは、この新しい時代を体現する存在です。工房から市場管理、生産、品質管理、そして最終的な販売に至るまで、あらゆる部門を横断して経験を積んだ彼は、今、コルムのCEO兼取締役会長に就任します。
2025 will be a year of consolidation, as the new leadership focuses on strengthening Corum’s flagship collections and laying the groundwork for the future. A full global relaunch is planned for mid-2026, with a renewed emphasis on the brand’s core
identity and celebrated heritage. At just 32 years old, Haso Mehmedovic — who joined Corum in 2011 as a watchmaker after earning his CFC diploma from CIFOM in Le Locle — embodies this new era. Having worked across all departments, from the workshop to market management, production, quality, and ultimately sales, he now steps into the role of CEO and Chairman of the Board of Corum 1955.
コルムのCEO兼取締役会長であるハソ・メフメドヴィッチの声明
私たちには、スイス時計製造におけるコルムの正当な地位を取り戻すという、とてつもなく大きなチャンスが待ち受けています。私はこの会社を隅々まで知り尽くしており、その強みと未開拓の可能性を熟知しています。コルムは、新卒で入社した最初のブランドであり、それ以来、立ち止まらず邁進してきました。私はこの会社と共に成長し、チームと共にあらゆる浮き沈みを経験してきました。今日、私たちは大胆な創造性と革新性を再び中心に据え、コルム独自のDNAをさらに発展させていきます。そして何よりも、世界中のコレクターや時計愛好家の皆様から再びコルムにスポットライトを当てていただけるよう、流通を強化し、主要市場を統合し、新たな地平を切り開きます。スイスの時計製造の価値観を重んじる才能豊かで献身的なチームと共に、この新たな章を率いていくことを誇りに思い、長期的なビジョンを共有していきます。シティチャンプ・ウォッチ&ジュエリー・グループ・リミテッド社とは建設的な合意に達しました。同社は自社の利益を守りながらも、コルムが決して失うべきではなかった本来の地位を取り戻すことを心から願い、真の善意を示してくれました。
We have a tremendous opportunity ahead: to restore Corum’s rightful place in Swiss watchmaking. I know this company inside and out, its strengths and its untapped potential. Corum was the very first brand I applied to after graduating in 2011 — and I never looked back. I grew up with this company and went through every high and low with the teams. Today, we’re putting bold creativity and innovation back at center stage, and building on Corum’s unique DNA. We will be reinforcing our distribution, consolidating key markets, opening new horizons — and above all, bringing Corum back into the spotlight for collectors and enthusiasts around the world. I’m proud to lead this new chapter alongside a talented, committed team grounded in the values of Swiss watchmaking, and we share a long-term vision. We’ve reached a constructive agreement with Citychamp Watch & Jewellery Group Limited, who – while protecting their own interests – showed genuine goodwill and a sincere desire to see Corum regain the place it deserves. A place it should never have left
コルムについて
コルムは、世界的に有名な最高級時計メーカーで製造に携わったルネ・ヴァンヴァルトが、1955年にスイスのラ・ショー=ド=フォンに設立した時計ブランドです。ブランドロゴの「未来の扉を開ける鍵」は「革新」を象徴しており、「「独創的なアイデアと高い技術で、他にはない唯一無二のタイムピースを生み出す」という、コルムの時計作りにおける指針を示しています。
セーリングボートのナットをイメージした12角形ケースと国際海洋信号旗のインデックスがデザインコードのアドミラル、パーツが一直線に並んだバゲット型ムーブメントの審美性を追求したゴールデンブリッジ、希少価値の高い本物のコインを文字盤やケースに採用したコインウォッチ、ドーム型サファイアクリスタルを風防に使用したバブル、アワーマーカーを文字盤ではなくベゼルに刻印したロムルス、孔雀の羽を文字盤に採用したフェザーウォッチなど、デザインと技術の両面にこだわったアバンギャルドなタイムピースを作り続けています。
株式会社ジーエムインターナショナルについて
スイス製の高級時計を中心に取り扱う、日本輸入総代理店です。取り扱いブランドは「コルム」「ルイ モネ」「エドックス」「レイモンド ウェイル」「フェラガモ」など、スイスのラグジュアリーウォッチからジュエリーウォッチ、ファッションウォッチまで幅広く展開しています。
魅力ある商品を供給するとともに、店頭での販売促進活動や広告活動など、付加価値の高いトータルなマーケティング施策のご提案もいたします。有名百貨店や老舗時計専門店を中心に250店舗とのお取引実績があり、ビジネスパートナーとしての厚い信頼を頂いております。
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